Awkward moment when...



Me : Idk why adik rasa susah nak adapt dgn masakan orang sini? There's something they put inside yg buat adik rasa susah nak menjiwai makanan tu. Manis!
Mak : Jangan complain la, ayah dah beli tu makan je. Mak bukannye ada masa pun nak masak.
Me : Ayah tak pandai beli. Bagi dia, dia nampak sedap je dia terus ambil.
Mak : Elehh, tak suka makanan orang sini. Tapi bercinta dengan orang sini.
Me : Eh, ni merepek apa pula? Orang cakap pasal makanan, mak cakap pasal benda ni -,-
Mak : Am i right? Nanti bersuamikan orang sini, confirm taste dia nak style sini.
Me : Well, i boleh masak yang pedas. Nak tak nak dia kena makan jugak. Kalau dia tak nak, dia boleh pergi kedai.
Mak : Cakap je lebih... HAHAHAHA




Nampak tak mak memang suka merepek.
Mak tak tahu ke yg suami kita orang Korea si Lee Min Ho tu?
Every week dia balik rumah kita okay.
Aiyooooo......
Tapi first time aku try masak pedas.
Relax je aku makan, tak rasa pedas.
Mak dgn ayah tak mampu teruskan makan.
Sebab diorang cakap pedas sangat.
Hummm, berbeza betul lidah kita. hahaha



Eh, Trial exam dah habes.
Jiwa berdebar nak tunggu 20 Mei plak. 
Final Sem 2!!
Kelakar je ayat cikgu Suria
"Macam mana p.a? Graf sempat buat tak? Jangan kata dengan saya yg awak menangis lagi"
hahahaha, saya menangis sekali tu je! Howohhhh




p/s : Ada orang nak beli Honda Civic!! Weeeee, utk aku! hahaha
p/s : Dah mula kuatkan diri awalkan solat. Kalau tak sebelum ni selalu lewatkan solat especially time Isyak, nak tido baru solat. Bayangkan kalau tido pukul 12 or 1 pagi? Memang lewat gila! Trust me, jom la ramai2 awalkan solat. Solat awal, Allah janjikan ketenangan yang sangat2 luar biasa. Banyak kebaikan awalkan solat ni. Baru aku sedar lepas buat perkara ni seminggu yang lalu. Alhamdulillah! So motif aku, nak ajak korang2 semua awalkan solat, Insha Allah, hati tenang. segala urusan kita Allah permudahkan. Takde lagi rasa kegelisahan dalam diri.



p/s : Life has so many different chapters, one bad chapter does not mean it's the end of the book.

No comments:

Post a Comment