let's talk about Trauma


greetings to dearest reader .
err , finally dah lepas pun exam kimia .
even yeah , agak 'gila' juga nak menjawab .
but who cares , dah jawab kira okaylah .
wat lex wat peace .. ^^,
tnggu esok paper last Biology and i am free ^^,

okay back to the title -TRAUMA-
you know , 'trauma' tu dah mula menguasai diri aku .
dan 'trauma' tu jugak yg sering buat aku menangis .
trauma tu buat aku insaf .
trauma tu buat aku sedar akan dosa semalam .
trauma tu macam hantu .
ade je trauma tu kat mana-mana pun .
trauma tu memang traumalah .

trauma jumpa hantu = tak sangat dan kalau boleh tak nak jumpa dah
trauma jatuh basikal = haha kelakar kowt
trauma kena tipu = mesti doe
trauma bercinta = bila masa  
trauma accident = yes i am 

kesian betul tengok orang lain accident .
aku bayang aku lah yg berada dalam keadaan mereka .
teruk ! sakit ! menangis ! mati !
bila tengok accident , hati aku berdebar-debar .
seolah-olah , malaikat maut dah datang ambil nyawa orang lain .
dulu aku tak takut bawa kereta laju-laju .
seronok siot , tunjuk kat orang lain yg kita boleh bawa laju .
sekarang , semua tu dah musnah .
angan-angan nak bawa kereta macam hantu dan terbantut .




3 kali accident berturut-turut on the same year , 2011













tak teruk pun kan ? okay . aku dah trauma pun .
luaran masih boleh ketawa mengilai .
dalam hati , dalam jantung rasa macam tak nak naik kereta langsung .
bagi orang lain 
"alah , baru accident sikit tu , dah trauma bagai , tu belum accident sampai tak nampak bentuk kereta langsung" *yg gelak kat aku pun ada doe
lu cakap senang la beb , gua yg rasa bukan lu ..
tapi aku tetap bersyukur sebab Allah masih beri peluang untuk hidup .
dan aku bersyukur sebab mak dan ayah sihat walafiat .
walaupun tak sihat 'duit'
beribu juga la .. --,
*accident terakhir pun time aku nak SPM dah , esok spm hari ni aku accident*



#itulah kisah setiap manusia yg hidup . pelbagai ujian yang Allah duga . semangat aku still tak kuat dan selalu takut . tapi bertawakkal jelah pada Allah . I'm cool rite
#macam mana nak bawa BMW kalau jiwa tak kuat lagi ? 




No comments:

Post a Comment