entry post untuk kekasih pertama saya ...


tadi post utk kekasih pertama gak . tapi tadi untuk ibu .. kali ni untuk insan yang paling sporting dalam hidup . my super dad ... ha, amekaw ! semua perlu baca . setuju tak sebenarnya , ayah lagi caring dari mak ? ayah la yg paling sayang anak-anak tapi jarang sekali kita nak tengok cara ayah tunjukkan kasih sayang dia berbanding mak kan ? ok , mengikut kajian saya yg tak tahulah betul ke tak. ayah kan seorang lelaki , lelaki kan ego . so , ayah saya pun kategori lelaki yang ego nak tunjuk betapa dia caring terhadap kami semua . setuju atau tidak ? 99.9% perempuan akan bersetuju dgn fakta saya . agak-agak lelaki berapa peratus yang akan setuju ? ok , nak puji lelaki sebenarnye .. orang lelaki memang caring terhadap sesuatu . dan lebih prihatin akan sesuatu yg terjadi terhadap orang yang dia sayang tapi yang tak nak puji sebab lelaki ego ! wahai lelaki korang mengaku tak ? kalau tak mengaku , terserlah lagi ego korang tu . hahaha . dah . jom sambung cerita sebab , kang nanti lelaki 'marah' sebab saya cakap mereka ego . **psst ... ayah saya tak mengaku yg dia ego sambil geleng kepala tersenyum-senyum bajet dia kata dia lagi hensem dari Shaheizy Sam dengan Lee Minho saya ... ^^,






*yang kongsi cerita ni LELAKI a.k.a abang sedara saya yang sentiasa perasan macho walaupun sebenarnya dia comel bak kata Diana ...


salam, suatu perkongsian yang mengharukan,

Mungkin ibu lbh kerap menelefon utk menanyakan keadaan kita setiap hari..Tp tahukah kita, sebenar nya ayah lah yg mengingatkan ibu utk menelefon kita?

Semasa kecil, ibu lah yg lebih sering mendukung kita..Tp tahukah kita bhw sebaik saja ayah pulang bekerja dgn wajah yg letih ayahlah slalu menanyakan apa yg kita lakukan seharian ?

Saat kita sakit@demam, ayah sering membentak "sudah diberitahu! jgn mi...num ais!".Tp tahukah kamu bahwa ayah sangat risau.??

Ketika kita remaja, kita meminta izin untk keluar malam. Ayah dgn tegas berkata "tidak boleh!"..Sedarkah kita bhw ayah hanya ingin menjaga kita? Krn bagi ayah, kita adlh sesuatu yg sangat berharga.

Saat kita sudah d percayai, ayah pun melonggarkan peraturannya. Maka kita telah melangar kpercayaan nya...Maka ayah lah yg setia menunggu kita di ruang tamu dgn rasa sangat risau..

Setelah kita dewasa,ayah telah mghantar kita ke sekolah@kolej untuk belajar..

Di saat kita memerlukan ini-itu, utk keperluan kuliah kita, ayah hanya mengerutkan dahi.tanpa menolak, beliau memenuhinya..Saat kamu berjaya..Ayah adlh org pertama yg berdiri dan bertepuk tangan untukmu..Ayah akan tersenyum dngan bangga..

Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari ayah..Ayah sangat berhati-hati mengizinkan nya..Dan akhirnya..Saat ayah melihat kita duduk di atas plamin bersama pasangan nya..ayahpun tersenyum bahagia..

Apa kita tahu,bhw ayah sempat pergi ke belakang dan menangis?

Ayah menangis krn ayah sangat bahagia..Dan diapun berdoa "Ya Tuhan, tugasku telah selesai dgn baik..Bahagiakan lah putra putri kecilku yg manis bersama pasangannya"..

Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita brsma cucu-cucunya yg sesekali dtg utk menjenguk..Dengan rambut yg memutih dan badan yg tak lagi kuat untuk menjaga kita..

(sebarkan jika kita sayang kepada ayah kita)

* mungkin ramai yang tidak kisah akan kasih sayang seorang ayah ataupun redhanya... saat kita exam, adakah kita akan meminta ayah mendoakan kita. kebanyakannya akan meminta doa seorang ibu.

* sedalam dalam hati ayah, ada perasaan mahu melakukan yang terbaik untuk ahli keluarganya.

* answer me, siapa lelaki terbaik yang pernah hidup dalam hidup kalian? yang sanggup berkorban duit, sanggup melukakan dirinya untuk kalian...

wallahualam.(credit goes to original poster)
17 hours ago ·  ·  · 
    • (MY DAD) Jahai Brakka'un selalu kasih sayang seorang ayah di abaikan..cuma yang disanjung kasih sayang dari seorang ibu je...
      17 hours ago ·  ·  1 person
    • E'eh Ecah ayat pakteh berbaur cemburu...hehe..tapi dlam hati kami, sayang sgt2 kat abah/ayah..cume tak terluah sebab ayah/abah slu garang..takut..hehe..
      15 hours ago ·  ·  1 person
    • Ahmad Fauzi Ghazali btul3...sapa x syg ayah.......walaupn jrg bsembang,tp rsa sronok sgt tgk ayah hepi...wlaupn dr jauh...hehe
      8 hours ago ·  ·  1 person
    • Syahirah Hyuna ayah adalah dominant , dialah yang pertama sekali bertindak dalam sesuatu perkara . sebagai anak-anak kami semua sayang ayah , tapi ayah jarang menunjukkan betapa dia amat caring terhadap anak-anaknya . weeee ^^
      6 hours ago ·  ·  2 people

No comments:

Post a Comment