buku hilang ??!




[1350]

waktu Bahasa Melayu .
Pn. Rosilawati .
hari ini tatabahasa ye murid-murid .


hari ni kitorang semua kena buat ayat songsang .
sorang demi sorang kena .
dan aku pun dah lupa cam ner nak buat 

:)

didalam kelas ..

  Ghani     |      Kan Yan    |       San
                                                     
                            Aku      |           Fatin


cikgu semakin menghampiri tempat kitorang . . 

San tunjuk kat aku dengan fatin fasal buku Fassih . dalam tu ada nota tatabahasa tahun lepas yang berkaitan soalan cikgu bagi . 

aku : eh , aku ambil ayat ni lahh . senang sikit . tapi aku tukar ayat jee lah . . ko nak amik yang mane ?
fatin : aku amik yang senang jee . . ce ka tgk ayat aku ni betul dopp ?
aku  : ye kowt . . .

ghani tengah ajar kan yan baca surah hafazan kitorang tadi . .

ghani : weyh , kan yan boleh bace ayat alquran . .
kan yan : u tengok saya bace okay . (sambil meletakkan buku agama atas meja aku , aku bagi buku tatabahasa fassih kat ghani . tapi ghani letak balik kat meja aku )

ok , kan yan bace boleh baca tapi tak de hukum mcm orang Islam . its normal for non-muslim .  

san : eh , mane buku tadi ?
aku : ade kat ghani . 
ghani : mane ade kat aku . aku letak kat meja kau lah !
fatin : kan yan , awak ade amik buku tu tak ?
kan yan : saya tak amik . kan saya pegang buku agama korang .


dan kitorang semua kecoh . alamak ! kalau tak jumpa buku tu , fassih mengamok la jawabnya !!
pakat tuduh menuduh antara kitorang .bising  sampailah cikgu datang dan tanye soalan . 

fuhh , nasib baik aku boleh jawab dengan lancar padahal tengah panik tahap tak siuman . ngee ~
lepas tu sambung misi pencarian buku tu semula . aku yakin buku tu tak de kat aku . begitu juga dengan dorang . then , SIAPA YANG AMBIL ??

last sekali san pergi check bawah meja fassih . rupa-rupanya buku tu ade kat bawah meja dia ?!
ok . . boleh sesiapa bagitahu aku macam mana buku tu boleh ade kat meja tuannya sedangkan tuannya tak de dalam kelas dan tiada siapa antara kitorang yang bangun pegi tempat fassih . . 
selepas 5 saat buku tu dijumpai , fassih masuk kelas dengan tibatiba !! 

OMG , naseb baik dah jumpa buku tu .. dan dia terpingapinga . . ~~

dan penemuan buku tu masih menjadi 'misteri' di kalangan kami . . 



fatin pula anggap mungkin kan yan bace ayat suci alquran tu .. 
kan yan fikir alQuran tu ade "magic" ?? 
ok stop it kan yan , . . nonsense lol . . xD



> aku taip missing book , gigi plak yang kuar ??! watheeeffff 



>bukubuku . . . 


we need you to investigate about this . . 








p/s : siapa yang letak buku tuuu ??! perlukan Detective Conan . . .
p/s : tibatiba tercalon utk hari sabtu ni . . aishh , , pegang bunga mangga . . orang kahwin . hahah . *pang* pale hotak aku . . untuk menyambut para 'VIP' di sekolah , siapa ?? ibu bapa of course . . 

p/s : dapat makan free tau !! hehehehe . *lapar*





:)

No comments:

Post a Comment