wahh makan besar Chinese New Year .

Gong Xi Fa Cai to all Chinese people !! haiyaa , makan besar arr setiap tahun . wa punya keluarga pun ada makan besar jugak lorh . . makan kali ni ikut family ayahuda punya idea , punya la nak pi Cherating , sekali ayah bw ikut highway Ganu ! aishh , saya pun naik gabra , tak pernah lalu kowt . selalu ikut kat Balok jee , baru best tgk pmndangan . hahaha . sampai je kat Cherating tu , rupanya ayah uda nak pi makan kopok lekor kat Balok , salah lokasi lahh . yang kelakarnya , kitorang egtkan kowt la ayah uda tau jalan shortcut dengan masuk jalan pelabuhan . huwaa , masa tu saya rasa nak nangis sangat *jerit kuatkuat . bonggol tu tinggi sangat , ayah plak tak sempat brek , dan akhirnya  . . . . . .*^*&*#&$##@ . orang kata kalau nak elak perasaan takut tu , kite nyanyi ? dan saya pun try la tutup telinga sambil nyanyi lagu A B C macam masa tadika dulu . memang berkesan walaupun jantung saya masih berdegup laju . *sayang kereta weyhh .  dan akhirnya keluar gak dari kawasan perlabuhan tu . setelah berjalan dan tiba di kedai kopok lekor tu .









dan malamnye plak . kami singgah ronda kat Teluk Cempedak , Q ouhh , ingatkan ada apa , rupanya kereta wira dah 'bercium' dengan merc ! OMG , doesn't matter bout it . coz bukan BMW yang kena . haha . kalau tak , saya lah yg nangis dulu ! then , kami gi makan besar kat Tanjung Api , perghh , ramai siott . . nasib baiklahh kedai yg kitorang pergi tak de orang . tp last-last kitorang nak balik , tibetibe terus ramai . kira bawak rezeki kat orang lahh tu . harga makan pun memang kaw kaw la dgn masakan nya !! sedapp wa cakap sama luuuuu




>>> tak sabar tunggu hidangan lauk datangg :))


>>> bila lauk dah muncul depan mata , tunggu apa lagi ??


>>> sedaapp betul ayah hisap isi ketam . :PP


>>> udang masak kunyit , perghh , saya dengan ayah uda ratah kasi licinn 


>>> asalnya saya tak nak makan sebab 'besar' sangat , last-last mak letak dalam pinggan , huh , cekau je lahh . lembut jee isi ketam sebab tukang masak dah ketuk siap siap .


>>> yahh , dan akhirnya berjaya juga kucing tu berada di pangkuan ayah uda . hahaha


>>> sedapp tak terkata la tu 



>>> bila dah kenyang , macam ni lah rupa . nampak kamera pun macam dah tak dak apa . 


>>> hasil selepas makan . :))









the enddd 




:)



datang Kuantan , contact saya okayhh . bereyhh kalau nak makan hasil tangan orang timur ni . memang susah gila lah nak cari masakan utara . apa pun . kita mesti try jugakk 







Je vous remercie :)


No comments:

Post a Comment