musim sejuk dan hujan di Kuantan

hujan lebat mencurah kini
bagaikan tiada henti 
kaulah laguku 
kau irama terindah
tak lagi ku dengari
kau pergi . . . pergi . . 


ceceyh , menyanyi lagu aizat la plak . sedap suara saya kan ? haha .  saya nak cakap fasal musim hujan yg sedang melanda Kuantan sebenarnya . ingatkan balik dari Perak niyh , cuaca kat Kuantan okey la . rupanya ='=

sejuk teramat la sangat . kalah Cameron Highland dgn Genting Highland . mandi ? jangan harap lah . air sejuk ooo . menggigil saya dibuatnya . bukan kata saya , mak dgn ayah pun sama ! ayah siap bohong kata dah mandi , tapi sebenar tak ! hehe . mcm tu pun ada . kelakar tgk gelagat mak dgn ayah lepas mandi . 

saya nak tidur pun tak selesa . kipas tak pasang , selimut tebal , 5 bantal keliling saya *termasuk 2 bantal busyuk . hehe . nak peluk bantal pun sejuk ! semuanya SEJUK ! macam mana nak pergi oversea kalau tak tahan sejuk ? dah la pernafasan saya tersekat . 

musim sejuk ni apa orang selalu buat ? tidur ? makan ? memang , saya buat semua tu . lepas tu nanti kalau asyik makan tidur , makan tidur , saya jadi sihat plak . nanti semua orang tak kenal saya dah . haha . syahirah si budak gendut . wuikk , best gelaran tu . hehe . 

agaknya sampai bila musin hujan ni nak berhenti kan ? kalau berterusan sampai bukak sekolah , harap saya tak demam . kan kan kan ??








saya pakai baju ni bila keluar sebab terlalu sejuk . hehe

No comments:

Post a Comment