best kalau ada ABANG kan ??

seronok bila tgk adik beradik orang lain perfect . perfect dari segi apa ? ha , ni lah yg aku na bgtahu . perfect yg aku maksudkan ialah siblings yg terdiri dpd abang , kakak , adik lelaki , adik perempuan . pastikan pondan tak de *kiddin* . macam keluarga abah semuanya ada , lengkap , cukup syarat , 10 . seronok ouh . aku ade 2 orang kakak . sorang lagi da lame meninggal , 1990 i guess . kalau dye ade , rupa dye seiras aku . cuma aku ta secantik dye . Allah ambil nyawa dye mungkin sbb ta nak kami sekeluarga bongkak dgn kelebihan yg ada . maklum arr , sumpah cantik dye tuhh . kening yg bagaikan diukir , bibir yg comel , mata yg bulat dan besar , putih , rambut halus , hidung tinggi . bak kata perfect arr dari segi ciptaan Tuhan . 

aku agak kalau dye masih hidup , mesti aku lah paling manje dgn dye kan ? tp Allah lebih sygkan dye . ta pe lah . semoga Allah merahmati diri mu sayang . bukan hanya dye sorang yg cantek . angah , kakcik termasuk aku pun cantek gak *pitam* . seronok gak bile ade kakak . sbb orang kate kakak lebih memahami diri kite sebb dorang kan perempuan . 

perempuan mudah memahami . mudah menerima . kerana perempuan berjiwa halus . bukan aku ta syukur punya kakak yg sedemikian . tp . . . errr , , , aku emmm . . . 

aku teringin na ade abang . selama ni aku cume menumpang kasih dgn abang orang . dulu aku ada abang angkat . tp yelah orang kate abang angkat ni trouble sikit *betulbetul* . so aku pun tinggalkan abg angkat . aku na merasai belaian kasih sayang seorang abang . yg betol betol jujur . aku penah bertanya pade mak why aku ta de abg . mase tu budak lagi . mane na faham konsep &^%$#$^* . mak cakap apa yg Allah kurniakan tu ade hikmat . sepatotnye aku bersyukur . Masya Allah . boleh pulak aku menentang ciptaanNya . 

jeles ouh tgk orang ade abang . bile aku tgk je tawa adik dan abang , aku jadi sebak . teringin ketawa sekali , tp aku pendam . sape yg ade abang tu yerkk ? oke let me list it . cemburu tgk kemesraan antara amal dgn adiknye , amir dgn adiknye , oji dgn adik . lin dgn abang dye , semua orang lah . dorang protect adek bile ade masalah . 

walaupun setengah orang cakap ade abang , ta guna jugak ! tp aku na abg yg solehah . kalau aku ade abg , aku yakin , dye pasti bimbing aku . lindung aku dr kejahatan orang . usap kepala aku bile usik mengusik , tegur aku bila aku buat jahat . peluk aku bile aku sedih , jadi bahu aku bile menangis . jadi pendengar yg setia bile aku meluahkan . aku ta tahu  kenapa aku na sgt ade abang yg caring . yg ambil berat fasal adik dye . 

tp orang selalu cakap memandangkan aku tak de abang , carilah pasangan utk menggantikan posisi abg . *couple* mulenye aku pun terikut . tp lame kelamaan aku sedar . posisi tu ta serupa . kasih sayang dan perasaan cinta yg dorang bg bukan berdasarkan cinta kepada Allah . tp keperluan dunia semata mata . mulai saat tu , aku berubah . aku takan biarkan hati dan perasaan aku murah utk disakiti . sebab jodoh tu aku biar Allah yg tentukan sebab ape yg Dia takdirkan tu terbaik buat aku . biarlah orang lain dgn dunia couple mereka . sesungguhnya hubungan itu takan kekal lama andai tiada restu dari ibubapa seterusnya restu dari Allah . sebab tu aku suke tgk abang dgn adik . mungkin ta de sape faham apa yg aku cuba sampaikan . tapi sekurang kurangnya aku masih ada saudara lain . 

cume aku takut . aku ta berani na luahkan apa yg aku rasa . aku jarang bgtahu keadaan diri aku . sbb aku  takut utk percayai orang . haha . kelakar . sapa yg percaya kalau aku ade masalah ? no one man ! betol . masalah aku betul betul complicated bile aku jauh dari Allah . yg lain tu masalah biasa je . tu ta penting . tp aku na semua orang tahu yg aku perlukan seorang abang !!! yeah , abang dlm mimpi je . hahaha . tp lagi tenang bile aku ta dapat mengadu kat 'abang' , aku mengadu kat Allah sebb Dia lagi memahami hati dan perasaan seorang hambaNya yg dalam kesusahan . 




uhibbukafillah

~salam ukhwah~

No comments:

Post a Comment