SPM victim dan ditaken by PHYSICS

lagi 10 bulan aku na SPM ? Ya Allah berdebar debar nye hati ni . aloiyy , aku wish good luck kat kau ek this 23 Nov2010 . moge moge kau dpt buat yg terbaik weyy ! tahun depan , penentu kehidupan aku . haish , pelajaran pun sedang merosot sekarang ='=

ape la penyebab ye ? aku da malas sgt na blaja skarang . mgkin tension fasal hal tertentu yg ta dpt diluahkan lagi . mane la leyh cmpur urusan study dgn peribadi , tp sbgai manusia , siapa la yg dpt lari dri mencampur aduk kan semua tu ?

terus terang aku katakan , aku ta mampu utk menempuhi subject Biology , Chemistry dan juga +Math .

W H Y ?
W H Y ?
W H Y ?

Bio ? kalo ta leyh bw , cmner na jadi Doctor ? +Mtah , kalo ta bley juga , cm ner na jadi Engineer ? aku sedang menumpukan perhatian terhadap Physics . entah kenapa subject yg paling ketara org rami cakap susah dan selalu failed lah yg aku berminat . mungkin sbb berkat kutukan dan doa seorang che gu .

yeah , seorang che gu yg dulunye aku anggap GILA ! gila kerana terlalu menekan kami utk memahami dirinya . mau ta gila , dye ajar syok sendiri ~ bila ta faham , kau katakan kami ini kecil kecil minum susu LEMBU , sebab tu jadi B O D O H !! habes , dia tu minum susu apa ? perah susu B A B I kah yg na berlagak pandai sgt ? hey , kau tahu ta yg kami suke mengejek kau ? kau tahu ta yg kau tu lidah pendek ? haha . ye lahh , balik dari makmal kau yg besar tu , kami sengaja meniru semula cara percakapan kau .

aku tahu , kau memang ta puas hati dgn budak budak BODOH mcm kami . sbb tu lah masa aku na amik barang Physics , kau perli aku kan ? aku ta tahu apa masalah kau dgn aku ? sdgkan antara kita , ta pernah kenal . aku egt lagi ucapan terakhir sebalum aku berambus , berambus dari bersama mencapai kejayaan dgn che gu G I L A .

" awk na pindah mana ? ouh , ta pe lah , sye mendoakan kejayaan awak oke . study hard dlm Physics . semoga awk mendapat 10A1 dlm SPM nanti "
" thanks che gu . semoga apa yg che gu doakan tu termakbul . amiin "

dia ni benar benar ikhlas ke doakan aku ? bukan ke dia ni ada masalah sikit dgn aku ? hati comell aku tercetus sendiri saat aku melangkah keluar . pada masa yg sama aku mengucapkan syukur kerana walaupun sentiasa di kutuk , dimarah , dan diperli akhirnya , aku berjaya menggenggam setangkal doa dari seoarang che gu .


No comments:

Post a Comment